x 

A kosár üres

Új gumiabroncsok,
teherabroncsok,
Huf Tpms szenzorok
értékesítése 315 MHz, 433 MHz

06-30-4-777-787

 

Új EU abroncsjelölési szabályozás

 

Az Európai Parlament és a Tanács 1222/2009/EK rendelete alapján, minden 2012 júniusa után gyártott és az EU területén belül értékesített gumiabroncs* esetén 2012. novembertől az értékesítés helyén vagy magán a gumiabroncson címkét kell elhelyezni.

Balra láthatja az új EU abroncscímke mintáját. Ez nagyon hasonlít a háztartási gépeken, például mosó- vagy mosogatógépeken széles körben használt címkékhez.

* A rendelet hatálya alá tartoznak a személygépjárművek, kishaszongépjárműveket és nagy teherautók abroncsai.

Hatályba lépés dátuma:

A gumiabroncsok címkézéséről szóló, új 1222/2009/EK rendelet 2012. november 1-én lép hatályba.

Célkitűzés: nagyobb biztonság,

kisebb mértékű környezetszennyezés

Az Európai Unió növelni kívánja a közúti közlekedés biztonságát, valamint gazdasági és környezetvédelmi hatékonyságát.

Az új címkézési rendszer hozzájárul majd a biztonságos alacsonyabb külső gördülési zajjal rendelkező és az üzemanyag-fogyasztás csökkentését lehetővé tevő gumiabroncsok népszerűsítéséhez.

Tartalom: három tesztelt kritérium

A jogszabályban előírt új címkézés az alábbi elemeket tartalmazza majd:

  • Enerkgiahatékonysági besorolás az üzemanyagfogyasztásra hatással lévő gördülési ellenállás alapján.
  • Besorolás a nedves úton történő fékezés alapján.
  • Besorolás a külső gördülési zaj alapján.

Ugyanakkor minimális minőségi szintek lesznek meghatárova, vagy fokozatosan magasabb szintre emelve.

A felhasználók számára kínált előnyök:

  • A gyártók termékei általános teljesítményének javulása a felhasználók által elvárt területeken: biztonság és gazdasági hatékonyság.
  • Még világosabb, objektívebb és átlátható információk a három figyelembe vett kritériumra vonatkozóan.

Besorolási kritériumok és módszerek

 

1. Üzemanyag fogyasztás és CO2 kibocsátás

A gumiabroncs energiahatékonysága (üzemanyag fogyasztása és CO2-kibocsátása) a gördülési ellenálláson alapul.

Ez a jármű mozgásához szükséges energia egyharmadát vagy az elfogyasztott üzemanyag egynegyedét teszi ki.

Az európai rendelet keretében kalibrált gördülő gépeken végzett mérésekre kerül majd sor.

A meghatározott kategória kilogramm/tonna (kg/t) értékben megadott együtthatónak fog megfelelni. A kategóriák "A"-tól (legfeljebb 4 kg/t) egészen az "F"-ig (több mint 8 kg/t, azaz a kezdeti együttható kétszerese) fognak terjedni. A "G" kategória nem lesz alkalmazva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Fékezés nedves úton

A nedves úton végzett féktesztek keretében a gumiabroncs lassulási teljesítményét mérik 60 és 20 km/h között, vészfékezést végrehajtva.

Az adatok gyűjtése olyan tesztpályákon történik, amelyeket előzetesen vízzel lepermeteztek, 0,5-2 mm-es vastagságú vízréteget kialakítva. A környezeti hőmérséklet, valamint az út hőmérséklete 5 és 35 0C között változhat.

A pálya jellemzői (burkolat típusa, egyenetlenség, az asztalt súrlódási együtthatója stb.) szintén eltérő lehet a jogalkotó által ajánlott határokon belül.

A tesztekhez felhasznált járművek lehetnek önálló tehergépjárművek, amelyek a tesztelt típusba tartozó négy gumiabronccsal vannak felszerelve, vagy speciálisan kialakított tesztjáművek (analitikus vontatott kocsik)

A kategóriák "A"-tól "F"-ig terjednek majd. "G" kategória nem lesz.

 

 

 

 

 

 

 

3. Gördülési zaj

A gördülési zaj (külső zaj) figyelembe vételének célja a zajszennyezés mérése, amely tényező a közlekedés környezti hatásának részét képezi.

A mérés során a jármű kikapcsolt gyújtás mellett elhalad egy hangrögzítő rendszer előtt. Így a gumiabroncsok gördülési zaja decibelben rögzíthető.

Az európai rendelet figyelembe veszi a vezetés közben keletkező zaj decibelszámát, valamint annak viszonát a jövőbeni határértékhez, amely 2012 és 2016 között lép majd hatályba (661/2009/EK rendelet).

  • A három fekete ív a leggyengébb teljesítményt jelöli. A gumiabroncs által kibocsátott zaj a jövőbeni szabványban meghatározott érték felett, de a jelenleg engedélyezett maximum alatt van.
  • A két fekete ív azt jelzi, hogy a gumiabroncs által kibocsátott zaj összhangban van a jövőben alkalmazandó határértékkel.
  • Az egy fekete ív azt jelzi, hogy a zajszint legalább 3 decibellel a jövőbeni, jogszabályban meghatározott határérték alatt van.

 

Alapvető tudnivalók az abroncsról

Tudta?

Tények a Michelin gumikról..

1. TÉNY A gördülési ellenállás okozza a gépkocsi üzemanyag-fogyasztásának 20%-át

A gördülési ellenállás az egyik abból az öt erőből, amelyet a gépkocsinak le kell győznie, hogy mozgásban maradjon. A gépkocsi üzemanyag-fogyasztásának 20%-át csak a kerekek forgatása okozza. Minden ötödik tank benzint az abroncsok használnak el. Minden ötödik...

2. TÉNY A túlságosan alacsony nyomású abroncsok hőmérséklete elérheti a 80 C-t

Igen, a gumiabroncsok energiát égetnek el. Ha tapasztalni is szeretné a jelenséget, érintse meg őket néhány kilométernyi vezetés után: forrók. Ha túl alacsony a nyomásuk, hőmérsékletük elérheti a 80 C-ot is. Honnan származik ez a hő? A gumiabroncs kanyarodás, valamint a forgás, a gyorsítás, a lassítás stb. miatti deformálódásából és igénybevételéből. Ha közelebbről megnézzük, számos nagyon apró deformálódást láthatunk, ahol az abroncs találkozik az útfelülettel.

3. TÉNY A szilika jelentősen csökkenti az üzemanyag-fogyasztást

1992-ben a MICHELIN mérnökei szilícium-dioxid vegyületet adtak hozzá az abroncshoz, amely jelentősen csökkentett annak üzemanyag-fogyasztását. Emellett kiváló tapadást biztosított nedves körülmények között.

4. TÉNY A MICHELIN találta fel az első „zöld” abroncsot

A MICHELIN 1992-ben vezette be az első MICHELIN ENERGY™ gumiabroncsot. Ez azt jelenti, hogy míg a többi gyártó még csak most lép be a piacra, a MICHELIN már több mint egy évtizede feltalálta a „zöld” abroncsot.

5. TÉNY Kevesebb deformáció, hő és üzemanyag

A MICHELIN Energy gumiabroncs, a zöld gumiabroncsok első generációja 2,5 kilogrammal lett könnyebb 1992-ben. A kisebb súly kisebb deformációval jár, ami kevesebb hőt jelent. Ez viszont csökkentette az üzemanyag-fogyasztást.

7. TÉNY A MICHELIN ENERGY™ Saver gumiabroncsok mellett a fékút 3 méterrel rövidebb nedves útburkolaton (2)

A hajóorrhoz hasonlóan lekerekített lenyomattal érintkezik a talajjal, hogy átvágja magát a vízrétegen. A maradék víz a mintázat barázdáiban tárolódik, vagy azokban oszlik szét.

8. TÉNY A MICHELIN ENERGY™ gumiabroncsok 80 liter üzemanyagot takarítanak meg (3)

Az üzemanyag-megtakarítás az üzemanyag árától és a gumiabroncs méretétől függ, de a MICHELIN ENERGY™ Saver gumiabroncsok akár 80 liter üzemanyagot is megtakaríthatnak az élettartamuk alatt.

9. TÉNY A megtakarított üzemanyag árából új abroncsot vásárolhat.

A MICHELIN kis fogyasztású gumiabroncsaival megtett 45 000 km során (1) annyi pénzt takarít meg, amiből egy új gumiabroncsot vásárolhat.

10. TÉNY Kilométerenként 4 grammal csökkenti a gépkocsi CO2-kibocsátását (4)

Egyetlen kifejlett fa évente közel 25 kg szenet tud megkötni. A MICHELIN ENERGY™ Saver gumiabroncs kilométerenként 4 grammal csökkenti a gépkocsi CO2-kibocsátását.(4) Egy átlagos gépkocsi esetén nyolc fával (5) kevesebbre van szükség a kibocsátott CO2 megkötéséhez. Ez konkrét példa arra, amit mindenki meg tud tenni, mivel csak egyetlen bolygónk van.

11. TÉNY Évente 820 millió liter megtakarított üzemanyag

Ennyi üzemanyagot takarítanak meg az egész világon a MICHELIN zöld gumiabroncsokkal felszerelt gépkocsik. 820 millió liter! Ennyi üzemanyag CO2-kibocsátásának elnyeléséhez 28 millió fára lenne szükségünk.

12. TÉNY 12 milliárd liter üzemanyag és 30 millió tonna CO2 megtakarítás 1992 óta

1992 óta több mint 400 millió MICHELIN alacsony gördülési ellenállású – úgynevezett „zöld” – gumiabroncsot értékesítettek Európában. A becslések szerint ezek a gumiabroncsok körülbelül 12 milliárd liter üzemanyag megtakarítást jelentettek és megdöbbentő mennyiséggel, 30 millió tonnával csökkentették a CO2-kibocsátást. A legfrissebb adatokhoz látogasson el a http://www.michelin-green-meter.com oldalra.

13. TÉNY Körülbelül 3 milliárd liter üzemanyag takarítható meg

Ha az összes európai gépkocsit MICHELIN Green Saver gumiabronccsal szerelnék fel, akkor évente körülbelül 3 milliárd liter (mintegy 100 000 tartályhajó) üzemanyagot lehetne megtakarítani.

14. TÉNY A MICHELIN gumiabroncsokkal nagyobb távot lehet megtenni, mint a Föld kerülete (1)

Használati tanácsok a Michelintöl:

A vízen való felúszás (aquaplaning)

nagyon valóságos, bár láthatatlan

veszély

Az aquaplaning akkor következik be, amikor az abroncsok és az útburkolat közötti vizet nem lehet kiszorítani. Ez a vízréteg addig növekszik az abroncsok előtt, amíg a víz nyomása meg nem haladja az abroncs nyomását, ami azt eredményezi, hogy az abroncsok és az útburkolat közötti kapcsolat megszűnik. A tapadás elvesztése miatt a kerekek csúsznak és a jármű nem képes reagálni a kormányzásra, fékezésre és gyorsításra. Ennek eredményeképpen a jármű irányíthatatlanná válhat, elkezdhet csúszni, vagy pörögni. Ez pedig potenciálisan veszélyes helyzet.

Hogyan lehet elkerülni, vagy csökkenteni az aquaplaningot

  • Rendszeresen ellenőrizzük az abroncsokat és az abroncsnyomást.
    Az elégtelen nyomás jelentősen növeli az aquaplaning kockázatát. Ha az abroncsnyomás az ajánlott értéknél 30 %-kal alacsonyabb, az aquaplaning veszélye meredeken nő.
  • Ellenőrizzük az abroncsok kopását és profilmélységét.
    Minél nagyobb a meglévő profilmélység, annál több vizet képes elvezetni az abroncs, ami csökkenti az aquaplaning veszélyét.
  • Csökkentsük a sebességet.
    Különösen, amikor pocsolyákhoz közelítünk.

Mi okozza az aquaplaningot?

Túl sok víz jelenléte miatt a jármű elveszítheti a kapcsolatát az útburkolattal. Egy vízzel borított felületen viszonylag gyorsan haladó abroncs előtt kissé feltorlódik a víz. A futófelülettel történő találkozáskor a felfekvési felület elején lévő víz nyomása növekszik. Ha ez a nyomás meghaladja az abroncs és az útburkolat közötti átlagos nyomást, az abroncs nem képes többé kiszorítani a vizet és felemelkedik az útburkolatról. Minél mélyebb a víz és minél nagyobb a jármű sebessége, ez a hatás annál jobban felerősödik, és végül csökken az úttartási képesség. Egy abroncs akkor teljesít megfelelően vizes burkolaton, ha először elvezeti a vizet, hogy helyreálljon a száraz kapcsolat.

A csatorna-víz arányszám

Szerencsére a futófelület csatornái és a felfekvési felülte alakja a legtöbb esetben képes megakadályozni az aquaplaningot. Azonban minél kopottabb az abroncs, annál kevésbé képes ellenállni az aquaplaningnak. Minél mélyebb a víz, annál hamarabb veszítjük el a tapadást.

Anti Surf System: optimális tapadás nedves burkolaton

Amikor az utat mély víz borítja, a legtöbb abroncsnál bekövetkezik az aquaplaning. Most azonban a Michelin technológiáinak köszönhetően, mint például az Anti Surf System, sokkal nagyobb esélyünk van arra, hogy az optimális tapadás megtartásával vágjunk át a pocsolyákon. Például a MICHELIN Pilot Sport 3 abroncson is alkalmazott megoldás optimális teljesítményt biztosít nedves burkolaton. A MICHELIN Pilot Sport 3 a különleges alakú, lekerekített váll kialakítása miatt képes jobban belevágni a vízbe, így késleltetve az aquaplaning bekövetkeztét, a felfekvési felület méretének csökkentése nélkül.

 

 

Ingyenes házhozszállítás